به وبلاگ بچه های زیست شناسی ورودی90دانشگاه حکیم سبزواری خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
پزشکی
زیست شناسی عمومی
طنز
اطلاعات عمومی
تست هوش
اضافات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 24
بازدید هفته : 63
بازدید ماه : 61
بازدید کل : 59686
تعداد مطالب : 87
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


-_ !News _-

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

چطور از رنگ درماني براي كاهش استرس استفاده كنيم ؟

گروه اينترنتي درهم | www.darhami.com


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط حسام در دو شنبه 19 / 1 / 1391برچسب:, در ساعت 14:7 | |
رشته های پزشکی از علوم پایه

در این پست قصد دارم گرایش هایی رو که ما (رشته زیست شناسی عمومی) می تونیم در کنکور وزارت بهداشت شرکت کنیم و درش ادامه تحصیل بدیم رو معرفی کنم. لازم به ذکره که این مطالب همه در دفترچه راهنمای اولیه وزارت بهداشت اومده که می تونید از سایت www.oloompezeshki.com یا از www.sanjeshp.ir دانلودش کنید.


میخوای ببینی برو تو ادامه مطلب.....................................................................................


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط حسام در دو شنبه 19 / 1 / 1391برچسب:, در ساعت 13:14 | |
منیزم فشار خون را کاهش می‌دهد

 

به نقل از نشریه تغذیه بالینی اروپا، این تحقیقات حاکی است: مصرف مکمل های غذایی و غذاهای حاوی عنصر منیزیم چه بسا نقش مهمی از نظر کلینیکی در کاهش فشار خون بازی می کند و هر اندازه مقدار این عنصر زیاد شود به همان اندازه تاثیر بیشتری بر کاهش فشار خون خواهد داشت.

این تحقیقات زیر نظر پژوهشگران دانشگاه هرتفور شایر انگلیس از 1173 نفر انجام شد.

پژوهشگران 11 آزمایش کلینیکی را برای بررسی تاثیر منیزیم بر فشار خون انسان انجام دادند و شرکت کنندگان در این تحقیقات روزانه مقادیر مختلفی منیزیم از 120 میلی گرم تا 973 میلی گرم در طول ۳ تا 24 هفته دریافت کردند.

نتایج این تحقیقات نشان داد که عنصر منیزیم به طور کلی در کاستن از فشار خون سیستولیک و دیاستولیک موفق بوده است و بهترین نتایج متعلق به کسانی بوده است که بالاترین میزان منیزیم را دریافت داشته اند.

اسفناج و برخی حبوبات نظیر لوبیا، نخود و آجیل، غلات و نان سبوس دار از جمله مهمترین منابع غذایی حاوی عنصر منیزیم است.

بیماریهای قلبی و عروقی عامل 50 درصد مرگ و میرها در اروپا است و فشار خون بالا علت اصلی مرگ ناشی از بیماریهای های قلبی و کلیه است و عادت غذایی نامناسب و سیگار کشیدن و خوردن غذاهای حاوی نمک سدیم و عدم تعادل در برخی عناصر مثل پتاسیم، کلسیم و منیزیم مهمترین علل ابتلا به شمار می رود

[+] نوشته شده توسط حسام در دو شنبه 5 / 1 / 1391برچسب:, در ساعت 22:27 | |
آسم چیست؟

 

زندگی در شهرهای شلوغ و آلوده سبب فرسودگی و از بین رفتن تدریجی اعضای بدن می شود. یکی از مهمترین بخش های بدن که به طور مستقیم از این آلودگی آسیب می بیند، دستگاه تنفسی است.
به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران، از شایع ترین بیماریهای دستگاه تنفسی بیماری آسم است. کلمه آسم که از زبان لاتین گرفته شده است، به معنای تنگی نفس است. در این بیماری لوله های تنفسی ورم می کنند. لوله های تنفسی، لوله هایی هستند که هوا را به شش ها می رسانند. این لوله ها پس از اتصال به شش ها به انشعابات کوچکتری تقسیم می شوند و هوا را به طور کامل در شش ها پخش می کنند.
بافت این لوله ها بسیار حساس است و به طور مستقیم با هوای وارد شده در ارتباط است. هر عاملی که لوله های تنفسی را تحریک کند سبب تورم آنها می شود. این ورم می تواند دستگاه تنفسی را به آسم و عوارض آسمی مبتلا کند.
با آنکه تحقیقات وسیعی روی بیماری آسم انجام گرفته است، علت دقیق ابتلا به این بیماری هنوز روشن نیست. اما پزشکان استنشاق هوای آلوده را مهمترین علت بروز این بیماری می دانند.
گفته می شود که بیماری آسم تا حدی ریشه ژنتیکی دارد، اما این محیط است که زمینه بروز بیماری را فراهم می کند. در خانواده بسیاری از بیماران آسمی سابقه ژنتیکی دیده نمی شود. بعضی از افراد به دلایلی که روشن نیست مستعد ابتلا به این بیماری هستند. این بیماری در افرادی که دچار حساسیت یا آلرژی هستند بیشتر دیده می شود. این مسئله شاید به علت کمتر بودن مقاومت بدن این افراد باشد.
مواد آلاینده موجود در هوا مثل دود و ذرات معلق شیمیایی، مواد آلرژی زا مثل گرد و غبار، عفونت های ریوی مثل برونشیت ها از عواملی هستند که سبب ورم لوله های تنفسی می شوند.
تورم و سفتی این لوله ها عبور هوا را سخت می کند و سبب اشکالات تنفسی مثل احساس گرفتگی یا فشردگی در قفسه سینه، تنگی نفس و سرفه می شود. هوای بازدم یا برگشت هوا از ریه ها با خس خس ریه ها همراه است. علاوه بر این التهاب لوله های تنفسی باعث غلیظ شدن ترشحات ریه می شود. این ترشحات به صورت خلط غلیظ راه عبور هوا را کاهش می دهند و یا گاه در شرایط حاد راه عبور هوا را به طور کامل مسدود می کنند.
در این بیماری هر عاملی که سیستم تنفسی آسیب دیده و ورم کرده را تحریک کند منجر به حمله های آسمی می شود. این حمله ها با تنگی نفس و سرفه های پشت سرهم شروع می شوند و در موارد حاد منجر به کبود شدن رنگ پوست، ناتوانی در صحبت کردن و تغییرات ذهنی و روانی می شوند.
بیماری آسم درمان قطعی ندارد. به همین علت این بیماری در دسته بیمارهای مزمن قرار می گیرد. بیماری مزمن به بیماری هایی گفته می شود که به طور کامل درمان نمی شود و به صورت دراز مدت تا پایان زندگی فرد مبتلا با او باقی می ماند. بیماریهای مزمن باعث مرگ نمی شوند اما فرد را در انجام یک سری فعالیت ها ناتوان می کنند. این بیماریها اگر کنترل نشوند سبب آسیب های جدی می شوند و یا با کم کردن مقاومت بدن، زمینه را برای ابتلا به سایر بیماریها مساعد می کنند.
شیوع آسم در میان بچه ها بیشترست. تقریبا از هر 10 کودک یکی مستعد ابتلا به آسم است. مجله تازه های دانش درباره دستگاه تنفسی چاپ اروپا در شماره اخیر خود مقاله ای چاپ کرد که نتیجه 20 سال تحقیق پژوهشگران هلندی است. این پژوهشگران 20 سال بر روی کودکان زیر 14 سال مبتلا به آسم تحقیق کرده اند، نتیجه این تحقیق نشان می دهد تشخیص سریع بیماری و استفاده از داروهای مناسب سبب می شود تا 50 درصد از کودکان مبتلا به آسم به طور کامل بهبود یابند.
اما بیماری آسم در هر سنی ممکن است بروز کند. استنشاق هوای آلوده در شهرهای بزرگ بزرگترین خطر ابتلا به این بیماری محسوب می شود. زندگی در این شهرها در واقع نوعی خفگی و مرگ تدریجی است. اگر شهرنشین هستید حداقل کمتر در خیابانهای شلوغ تردد کنید

[+] نوشته شده توسط حسام در شنبه 23 / 12 / 1390برچسب:, در ساعت 11:35 | |
شرایط پذیرش پزشکی از لیسانس

شرایط پذیرش پزشکی از لیسانس

برای اینکه بدونید چه شرایطی داره به ادامه مطلب برین


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط حسام در دو شنبه 20 / 12 / 1390برچسب:, در ساعت 14:28 | |
قلب مصنوعی ساخته شد

 

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط حسام در دو شنبه 15 / 11 / 1390برچسب:, در ساعت 20:28 | |
یوگا، بهار، آسم

 

با توجه به آغاز فصل بهار و تشدید علایم ناشی از حساسیتهای فصلی و به ویژه عوارض تنفسی این بیماریها، بر آن شدیم تا به شناخت عوامل و روشهای درمان یکی از شایع ترین این عوارض یعنی آسم بپردازیم.
امروزه بیماریهای ریوی به علت آلودگیهای گسترده ناشی از زندگی صنعتی در حال افزایش هستند و تا هنگامی که حرکتی جهانی و فراگیر برای مهار این آلودگیها انجام نشود، شیوع این عوارض کماکان روندی افزاینده خواهد داشت.

ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط حسام در دو شنبه 15 / 11 / 1390برچسب:, در ساعت 20:12 | |
کراتوکونژنکتیویت یا حساسیت بهاره

 

کراتوکونژنکتیویت یا حساسیت بهاره
● کراتوکنژنکتیویت یا حساسیت بهاره چست؟
این بیماری یک حساسیت مزمن و غیرواگیر و دوطرفه ملتحمه در پلک فوقانی و در اطراف قرنیه چشم است. در مناطق گرمسیر وخشک، شایع تر است. شروع این بیماری به طور معمول بین ۳ تا ۲۵ سالگی بوده، و در پسران شایع تر از دختران است.

ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط حسام در دو شنبه 15 / 11 / 1390برچسب:, در ساعت 20:3 | |
عوامل تحریک کننده اصلی در بروز آسم

در یک فرد حساس، هر یک از عوامل برانگیزاننده (تحریک کننده) می‌توانند باعث بروز حملات آسم شوند. هر فردی به زودی خواهد فهمید که چه عاملی باعث شروع حملات آسمش می‌گردد.
تمرینات ورزشی- بازی و فعالیت ورزشی بخصوص در کودکان می‌تواند باعث بروز حملات آسم گردد. گرچه مشکل ایجاد تنگی نفس در هنگام فعالیت ورزشی، اغلب به علت ورزیده نبودن و تازه کار بودن شخص در ورزش اتفاق می‌افتد تا به علت بیماری آسم.


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط حسام در دو شنبه 15 / 11 / 1390برچسب:, در ساعت 20:1 | |
سکسکه

سکسکه فشرده شدن ناگهانی و غیرارادی دیافراگم است. دیافراگم عضله اصلی تنفس است که در زیر ریه ها قرار گرفته است. این عمل فشرده شدن، هوا را به سرعت به درون ریه ها می کشد و دریچه واقع شده در بالای حنجره (glottis)با صدا بسته می شود. این بسته شدن سبب ایجاد صدای سکسکه می شود.
سکسکه به طور ناگهانی آغاز شده و معمولاً تنها چند دقیقه طول می کشد. شما ممکن است هر جایی به سکسکه مبتلا شوید و بین ۴ تا ۶۰ بار در دقیقه سکسکه کنید. سکسکه معمولاً خود به خود برطرف می شود.


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط حسام در دو شنبه 15 / 11 / 1390برچسب:, در ساعت 19:59 | |
گوجه‌سبز در دالان تنفس

هم خوراکی‌های مختلف و هم مواد غیرخوراکی در دسترس، ممکن است باعث بسته شدن راه تنفسی شوند که به ویژه در مورد کودکان، که هر چیزی را ممکن است به دهان ببرند، شیوع بیشتری دارد.
کودکان همچنین در معرض خطر بیشتری هستند، چرا که واکنش‌های محافظتی آنها هنوز به‌طور کامل شکل نگرفته است؛ واکنش‌هایی مانند واکنش برگرداندن، که وقتی جسمی به جای وارد شدن به مری و دستگاه گوارش، وارد نای و دستگاه تنفس می‌شود، به ما دست می‌دهد و باعث می‌شود عق بزنیم و سرفه کنیم و به نوعی با وارد کردن فشار به راه تنفسی‌مان، آن را به بیرون برانیم


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط حسام در دو شنبه 15 / 11 / 1390برچسب:, در ساعت 19:55 | |
دستگاه تنفس انسان

 

Human Respiration System

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط حسام در دو شنبه 15 / 11 / 1390برچسب:, در ساعت 19:45 | |
خشونت هاي خانوادگي با پيدايش بيماري آسم ارتباط دارد

 

خشونت خانگي و احتمالا سايرعوامل روانشناختي به اندازه ديگرعوامل مخاطره آميز محيطي خطر ابتلا به آسم را افزايش مي دهد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه آذربايجان شرقي، عوامل ديگري از جمله قرارگرفتن در معرض دود سيگار، ميزان تحصيلات و درآمد در بروز آسم موثراست.

طبق اين گزارش؛ کودکاني که در گذشته مورد ضرب وشتم واقع شده اند،21 درصد بيشتر از سايرکودکان مبتلا به بيماري آسم هستند.

تحقيقات انجام شده نشان مي دهد: قرار داشتن در معرض خشونت و ساير فشارهاي رواني بر دستگاه ايمني بدن و بروز التهاب تاثير بسزايي داشته و کساني که مورد خشونت قرار مي گيرند، امکان دارد رفتارهاي بخصوصي همچون کشيدن سيگار از خود نشان دهند که آنها را مستعد ابتلا به اين بيماري مي کند.

محققان براين باورند که اين خشونت ها تندرستي فرد را به مخاطره مي اندازد.

__________________
عضو تحریریه علمی ایران سلامت
 
[+] نوشته شده توسط حسام در دو شنبه 15 / 11 / 1390برچسب:, در ساعت 19:42 | |
ارزیابی تنگی نفس (مقالات و گزارشات

تنگی نفس نشانهٔ چیست؟


اگر بعد از مدتی تقلا از نفس افتاده‌اید، این چیزی طبیعی و بی‌خطر است. تنگی نفس فقط نشان‌دهندۀ نیاز بدن به اکسیژن بیشتر است.................................................

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط حسام در دو شنبه 15 / 11 / 1390برچسب:, در ساعت 19:39 | |
عکس هایی از دستگاه تنفسی


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط حسام در دو شنبه 15 / 11 / 1390برچسب:, در ساعت 19:19 | |
آشـنايي بـا سـاختمان و عملكرد بـدن انسـان

 اهداف آموزشي اين فصل

1- تعريف جهت ها و مناطق مختلف بدن

 

3- توضيح نحوه عملكرد دستگاههاي بدن

 

 

2- تشريح دستگاههاي اصلي بدن


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط حسام در دو شنبه 15 / 11 / 1390برچسب:, در ساعت 19:7 | |
نارنگی وخواص ان

 

 

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط حسام در یک شنبه 14 / 11 / 1390برچسب:, در ساعت 21:29 | |
بیماری الزایمر

آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس ها و اسم ها آغاز می شود و کم کم تا آنجا پیش می رود که فرد حتى راه بازگشت به خانه را فراموش می کند.
در سال ۱۹۰۶ میلادى آلویس آلزایمر پزشک آلمانى پس از 20 سال تحقیق توانست تعریفى علمى از این بیمارى ارائه دهد. این بیمارى براى قدردانى از یک عمرتحقیق آلویس آلزایمر،«آلزایمر» نامیده شده است. آلزایمر که به بیمارى پیرى معروف است در واقع چیزى بیشتر از یک فراموشى ساده است.

بیمارى آلزایمر در واقع مشکلى مغزى است. مغز ما از میلیون ها سلول عصبى تشکیل شده است. هر دسته از این سلول هاى عصبى با هم تشکیل یک بخش را می دهند و هر بخش عهده دار یک مسؤلیت است. به عنوان مثال بخش بینایى که در ناحیه پشت سرى قرار گرفته، مسئول بررسى اطلاعاتى است که از چشم ها آمده است. بدین ترتیب ما تشخیص می دهیم که چه دیده ای......................................


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط حسام در پنج شنبه 13 / 11 / 1390برچسب:, در ساعت 18:26 | |
هشدار ترس مشترک

 

 

brain

 

 

brain

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط حسام در سه شنبه 9 / 11 / 1390برچسب:, در ساعت 19:54 | |
صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
هفته چهارم بهمن 1391
هفته سوم بهمن 1391
هفته چهارم دی 1391
هفته سوم بهمن 1390
هفته اول بهمن 1390
هفته چهارم دی 1390
هفته سوم دی 1390
هفته دوم دی 1390
هفته چهارم بهمن 1390
هفته سوم بهمن 1390
هفته دوم بهمن 1390
هفته اول بهمن 1390
هفته دوم دی 1390
هفته اول بهمن 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
حسام
وحیدرضا
لينكستان
دانلود موسیقی
بدنسازی
رتبه بندی دانشگاهها
مقالات پژوهشی
زراعت واصلاح نباتات
دیکشنری انلاین
خبرگزاری ایسنا
خبرگزاری ایرنا
شیمی کاربردی
دانشگاه تربیت معلم سبزوار
لبخند
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ZIST SHENASI و آدرس xtz2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , xtz2.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com